Horseshoe Bend

19 juli 2017 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Een relatief eenvoudig dagje vandaag.. We verlaten Monument Valley met de gave rotspartijen om richting Page te rijden. Niet zo ver dit keer. Om 11u waren we al in het hotel. Onderweg niet zo veel bijzonders gezien, maar toch weer wel. Lange lange wegen, merendeel vlak , groen, kaal, beetje rotsig, heuvelig. Het is nog steeds het Navajo gebied.
Denk je eens in, doe je ogen dicht; er zijn geen asfaltwegen. De indianen in hun mooie outfit, galloperen over de vlakte. Niet kunnen schuilen, pas zoveel miles verder de rotsformaties . Op zoek naar eten. Zij kennen de weg op hun duimpje en keren teug met een coyote voor aan het spit bij hun tipitent. Beetje terug in de tijd moet kunnen af en toe.
Wat gaan we in Page doen;
The Horseshoe Bend bezoeken en dan zien of we kunnen relaxen aan Lake Powel.
Lake Powel is het een na grootste kunstmatig aangelegd meer, met daaraan een stuwdam. Het meer is echt heeeeel groot met mooie rotsformaties aan de kanten.
De Horseshoe Bend is een stuk van de Colorado rivier die is ontstaan door de weersomstandigheden en het water. Een 270° bocht werd er gecreeerd. De stroming gaat van rechts naar links. Vanaf de weg zie je dit niet liggen, maar 300mter lager met in het midden een rotspartij.
Vanaf de auto moesten we iets meer dan een km lopen naar de rand van de rim. Ook weer zo'n onwijs mooie beleving. Op plaatjes weet je hoe het eruit ziet en toch verrast het me weer enorm.
We zijn hier een tijdje geweest om allerlei foto's te maken. Ook spannend op het randje gestaan voor het beste resultaat. De perfecte foto is ook gelukt. Het hele hoefijzer erop. Ik ben blij.
Het was daar vreselijk heet, natuurlijk watertje bij ons, rustig aan weer terug lopen.
We kwamen een jong stel Nederlanders tegen die ook aan het touren waren. Toevallig in hetzelfde hotel. Wat tips over en weer uitgewisseld.
Toen naar het visitorscentrum. We wilden informeren om een kayak te huren, gewoon ff dobberen op het meer. Bij de bootverhuur aangekomen werd ons doodleuk verteld dat dit niet meer kon voor vandaag. In onze beleving wel hoor. 3 uurtjes had dat nog gekunt, maar nee. Ze hadden aan ons zo $70,- kunnn verdienen.
Dan maar een ritje, konden we misschien toch pootje gaan baden. Het ironische is dat John en ik onze zwemkleding zijn vergeten, beetje dom. In deze hitte had dat misschien best handig geweest. Max en Jes wel, maar namen geen duik, wel tot de bovenbenen erin. Het water was wel lekker trouwens. Uiteindelijk terug gereden naar Page, ingecheckt bij het Best Western hotel +. Zag er weer prima uit. Even luieren op de kamer, John nog een cache opgepakt.
Op zoek naar een eettent, de bedoeling is Italiaans.
Morgenvroeg in Page nog een gave excursie, dat hopen dan, maar dat is voor morgen.