Op de fiets

29 juli 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Om 10u liepen we al buiten na een karig ontbijt helaas. Alleen koffie/thee, fruit en een soort koffiebroodjes. We hadden er wel meer van verwacht. Maar goed, op pad. Naar pier 41, want daar komt de cablecar en konden we alvast tickets kopen voor de terugweg van vanavond. Daarnaast zat toevallig een zaak waar we fietsen konden huren, dus deze ook gelijk te pakken
Op weg naar de Golden Gate, we hebben trouwens hier weer lange broeken aan en zelfs een jas. Heel ander weer dan wat we gehad hadden. Veel mensen met ons, huren een fiets. Langs de baai is het vlak, dus makkelijk fietsen, wel uitkijken voor de tramrails. Stel je voor, liggen we languit te spartelen op straat, maar fietsen kunnen we natuurlijk allemaal he, we zijn nederlanders.
Onder het begin van de brug ligt "fort point", wat vroeger werd gebruikt. Later pas is de brug gekomen.
Een flinke klim naar het begin van de brug, alle versnellingen in z'n 1, uiteindelijk moest ik toch een stukje lopen, de anderen niet hoor. Op de brug was er wind, maar hadden veel meer verwacht. Ook was het druk met lopers, dat gaat dan lekker door elkaar heen. Daarnaast nog 6 rijbanen voor auto's, dus goed druk.
De brug daarentegen lag helaas goed in de mist, erg jammer, maar helaas.
Ondanks de mist erg leuk om te fietsen.
Aan de overkant van de brug ligt de plaats "Sausolito". Hier komt dan iedereen die in principe voor de lol de brug over willen. Gezellige drukte, met zon toevallig. Hier de fietsen geparkeerd, lekker rond gelopen en een hapje gegeten. Het was toen rond een uur of 14.
Om weer in San Fransisco te komen konden we natuurlijk terug fietsen maar in plaats daarvan hebben we de veerboot genomen. We hadden de boot van 15.45 en het duurt ongeveer 20 min. Er konden, denken we, iets van 150 fietsen op de boot, die allemaal tegen elkaar aan staan. Daarnaast de passagiers zonder fiets. Was wel leuk om zo weer naar SF te gaan.
Hup, weer in het zadel en verder trappen. We zijn tot vlakbij de "Baybridge" gefietst, dat is ook zo'n grote brug, zelfs groter en 2 lagen voor auto's en niet in de mist..
Tussendoor hebben we pier 39 nogmaals aangedaan en nu lagen er wel een paar zeeleeuwen die zich lekker lieten horen.
Op het laatst fietsten we nog weer een keer richting de GGB, stel je voor dat de mist weg zou zijn. Maar nee, het zicht was beter maar niet zodanig om verder te fietsen. De fietsen toen maar terug gebracht, ongeveer 19u.
Totaal hebben we iets van 30km gefietst.
Bij Applebee's hebben we onze laatste Amerikaanse avondmaaltijd gegeten, genoeg keus om iets lekkers te vinden waar we trek in hadden.
Om onze dag af te sluiten hadden we het ritje met de Cable car nog te goed. Er stond een flinke rij, dus even geduld. Ondertussen een leuk gesprek gevoerd met een Amerikaans gezin. Zij kwamen uit de staat Arizona en waren hier ook op vakantie.
De cable car kwam eraan en nadat deze in de goede rijrichting stond mochten we erin. Lekker aan de buitenkant. Jessica, Max en John hingen buitenboord. Ik zat netjes op het bankje. Het ging best hard. De chauffeur/driver stond in het midden van de tram om op de juiste momenten aan hendels te trekken waardoor er vaart gemaakt kon worden of juist afgeremd moest worden. Beetje bellen zodat het overige verkeer wist dat de fam. Suijker eraan kwam. Leuke en grappige rit en goed dat we dit gedaan hebben.

Eigenlijk hebben we deze 3 weken heel wat vervoersmiddelen gehad;
Vliegtuig, auto, helikopter, metro, bus, fiets, benenwagen, cable car, achtbaan, loopband, roltrap en met elkaar zo'n 5500km afgelegd.

O ja, in het hotel onze checkin gedaan voor de terugvlucht en hebben alle 4 een boardingpass gekregen, dus als het goed is geen extra controle zoals bij Max op Schiphol.

We hebben alle 4 een fantastische vakantie gehad. Allemaal mooie dingen gezien, vooral de natuur. De afwisseling met een paar steden is ook leuk.
Gaan we nog een keer terug....wie weet, moeten weer even sparen.

In Monument Valley stond er op een info bord wat geschreven vanuit de Navajo's wat wel een kern van waarheid is en daar sluit ik deze reisblog mee af;

The earth is our mother, the sky is our father and together it brings our life.

1. Fred:
    29 juli 2017
    Da's nou weer jammer, of ga je verder met iedere dag stukjes schrijven. We hebben heel erg genoten van jullie avonturen. Hele goede terugreis.
  2. Karin:
    29 juli 2017
    Ik denk dat Max ( is nog een paar weken vrij) de komende weken op zn bed ligt om bij te komen van deze "vakantie".
    Genoten van je schrijfsels.
    Goede terugreis. Xxx
  3. René Suijker:
    29 juli 2017
    We hebben genoten van jullie verhalen. Een hele goede reis terug.
  4. Mieke en René:
    29 juli 2017
    Wat een fantastisch laatste dagje SF! Een mooie afsluiting van jullie vakantie toch.
    En de GGB gezien en befietst! Die mist hoort er eigenlijk wel een beetje bij vinden wij. :)
    Leuk plaatsje is Sausoliti he. En dan met de veerboot weer retour, helemaal goed.
    Uiteraard is een ritje in een Cable Car ook een must do, dus ook die kunnen jullie "afvinken".
    Wij gaan jullie verslagen missen. Erg leuk om op afstand een beetje mee te hebben mogen reizen. Over 1 2/2 maand hopen wij wat terug te kunnen doen. ;)
    Een hele voorspoedige vlucht back home! Ennuh, houdt die broeken en jassen maar aan hoor. ;)
  5. Willy:
    29 juli 2017
    We hebben genoten van jullie verhalen. Zal het missen. Bedankt dat we zo met jullie mee mochten reizen. Fijne reis terug.
  6. Ella:
    29 juli 2017
    Mooie foto hoor vd Golden Gate in de mist, tja dat hoort bij SF. Gewoon nog een keer terug gaan!
    Goede vlucht.
  7. Sonja:
    Wat gaat 3 weken snel!
    Genoten van jullie belevenissen......
    Ik ga het missen hoor!!!
    Goede vlucht!!
    XXX