Naar de Grand Canyon

15 juli 2017 - Grand Canyon Village, Arizona, Verenigde Staten

Redelijk tot goed geslapen in ons super de luxe apartement, maar om 6u ging het wekkertje. Bij "DE" IHOP ontbeten. En wat eten we dan...pancakes of french toast (wentelteefjes). John had een hartige variant met bacon and eggs, Jessica, Max en ik hadden de zoete variant. Het vulde goed en smaakte lekker. John vond het wat minder helaas. Met deze calorieenbommen konden we wel een paar uur verder komen.

Onderweg een groot deel door de dessert gereden, rotsig, kaal, vlak, bergachtig en buiten de auto was het heet. Lange rechte wegen zijn het, tientallen km/miles lang. Opeens een paal met bordjes eraan. Ho, stop, tijd voor de eerste foto. John bovenop de rem dus en omkeren. Er zaten borden op van personen, horeca e.d. Was geinig om te zien in de middle of no where.
Na dessert begon het een beetje te veranderen en werd het groener. En hoe wordt het groen.... dat weten jullie wel.......bingo, juist..door de regen, en wat gebeurt er altijd als wij op vakantie zijn....juist, hebben altijd even regen. Laten er nou druppels vallen op het raam. Niet veel, maar toch.

Tanken moest ook gebeuren, dat gaat toch niet o makkelijk, ook niet met de creditkaart. John gaat dan maar weer naar het loket en nog eens heen en weer voordat er benzine in komt. Misschien doen we toch iets verkeerd!
Op de route kwamen we in de buurt van de route 66. Laten we toch maar een ommetje hiervoor maken. Alleen voor de foto van een sukje asfalt met het embleem erop. Diekwamen we ff niet tegen en ik had het gevoel dat we vrkeerd gingen. Toch maar omdraaien en weer de TomTom route aanhouden, dus geen foto. We kunnen wel zeggen dat we er een paar km opgereden hebben.... toevallig.

In de Grand Canyon verblijven we in het park. Lodge Yavapai. Vanavond wel in een steakhouse gegeten, zag er westerns uit. Op de terugweg begon ht al te schemeren en ineens liep er een familie elanden voor onze neus. Later naast ons nog twee ree-soorten.

Voor de WIFI moesten we naar de lobby en daar is het dus erg druk met mensen die willen spelen met hun telefoon

Tot morgen en dan een spannend verhaal ....

1. Mieke en René:
    15 juli 2017
    Zo, volgens ons zit één van jullie langste ritten erop. De dag beginnen bij de IHOP (staat voor International House Of Pancackes) is geen slechte start. Je kunt er s avonds ook prima eten hoor.
    En dan de soms wat saaie eindeloze wegen door de dessert. Goed dat jullie Route 66 niet verder zijn gevolgd want die eindigd pas in Chicago. ;)
    Leuk die paal met aanwijsborden!
    Tanken kan in het begin even zoeken zijn. Meestal kun je aan de pomp gewoon de CC gebruiken maar soms moet je daarbij ook een zipcode in vullen. Lukt dat niet, dan gewoon inderdaad ff naar binnen en aangeven dat je "want to fill up" met het pompnummer. Je laat de CC bij de pompbediende achter en je kunt gaan tanken. Daarna uiteraard weer terug inside voor een "krabbel" en de CC niet vergeten mee te nemen. :)
    Dat steakhouse ziet er op de foto ook gaaf uit!
    Die elanden en herten zijn waarschijnlijk Elks. Die lopen af en toe gewoon door stadjes heen met z'n allen zich niet aantrekkend van verkeer e.d.. Wij moesten ook een keer behoorlijk in de remmen toen ze uit het niets zomaar de weg overstaken.
    En morgen, om met Arnold te spreken: https://youtu.be/Xs_OacEq2Sk :))
  2. Fred:
    15 juli 2017
    Dus de spannende dag breekt aan dat jullie in de Chopper gaan. Geniet ervan. Jullie verhalen klinken zo bekend en toch steeds weer nieuw, de beleving is natuurlijk ook steeds weer anders. Iedereen komt nieuwe dingen tegen en misschien kom je toch ook nog op Route 66 terecht voor een foto.
    Morgen lees ik jullie helikopter verhaal wel.
  3. Karin:
    16 juli 2017
    Echt geweldig die helikopter ervaring!!!
  4. Ma Suijker:
    17 juli 2017