Reisdag Death Valley 》 Yosemite NP

26 juli 2017 - Bass Lake, Verenigde Staten

8.15 u, Spannend ritje. We begonnen de benzinetank met nog 250m (375km) voor de boeg. Op 150m(275km) lag het volgende tankstation.
Na 60 km begon John achter z'n oren te krabbelen. Dit gaan we niet redden. De meter ging als een gek zakken, ook doordat de weg omhoog ging.
Besloten om de hele weg weer terug te rijden naar het tankstation bij "Stovepipe Wells Village". (10m)
Een stuk voor niks gereden, alhoewel de weg wel mooi en leuk is om te rijden. Genieten we 2 keer zullen we maar denken. Max was niet echt blij met deze weg. Een rechte weg maar met heel veel heuvels op en af. Het lijkt dan alsof je in een 8baan zit.
Ik hoop trouwens dat het tankstation een echte is en niet een ouderwetse voor de sier....we wachten af....gelukkig, het is echt. Pfff
De weg verder door Death Valley bleef fascinerend. Zeker tot 12u hebben we daar gereden uiteindelijk natuurlijk de snelweg. Onderweg kwamen we in een gehucht waar ze het zout aan het delven waren. Ook onderweg een aantal grote ranches gezien met ontzettend veel koeien. Het laatste stukje werd weer bosrijker.
Ruim 660km gereden en net over 17u kwamen we op de plek van bestemming.
We verblijven nu 2 nachten in het Pines Resort aan Basslake. Eigenlijk hebben we een appartement met 2 verdiepingen, volledige keuken. Lekker ruim. Alles is van hout. Tussen de bomen door zien we een klein beetje van het meer. Aan het meer zat een restaurant en daar hebben we prima gegeten voor een nette prijs. Voor 18u kreeg je nog een speciale kaart. Na 18u begonnen de hoofdgerechten vanaf $26.
Ik wilde wel een dessert. Ipv een kaart kwamen ze de verschillende desserts aan tafel laten zien, wel heel netjes. Lekker een creme brullee op, tenminste een goed gevuld schaaltje.
Mjammie.
Morgen het Yosemite NP in, het schijnt heel druk daar te zijn met een maximum aan auto's die erin mogen. We staan dus echt op tijd aan de poort.

1. MONIQUE suijker:
    26 juli 2017
    Oh oh oh wat ziet het er weer gaaf uit. Echt een fantastische reis. Mooie foto's. Ma leest de verhalen wel hoor. Ze geeft alleen geen reactie. Wij gaan rond 13:00 uur vertrekken, ik moet eerst nog ff werken. Veel plezier vandaag.
  2. Mieke en René:
    26 juli 2017
    Beter ten halve gekeerd ..... Geluk dat jullie in Death Valley zelf niet zonder benzine zijn komen te staan. Maar goed, jullie kunnen niet zeggen dat het bezoek aan DV niet ten volle is benut. ;)
    De rit naar de andere kant van de Sierra Nevada is altijd weer een behoorlijk lange maar soms ontkom je daar op een rondreis niet aan.
    Vanaf morgen weer genieten van het volgende hoogtepunt. Dat Yosemite een max. aantal auto's toelaat is ons niet bekend, wel dat het erg druk zal zijn. Dus vroeg op is zeker aan te raden!
    Probeer iig naar Glacier Point te rijden voor een schitteren uitzicht op en over het park en de Half Dome.
    Ennuh, misschien eerst nog ff tanken voor jullie op pad gaan. ;))
  3. Sonja:
    Weer super mooie foto's Yvon