Retour San Fransisco

28 juli 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag weer richting SF.
Bijna, maar nog niet helemaal is onze roadtrip voorbij.
Onderweg ontbeten bij een wafeltent en zowaar hebben wij allemaal ons bordje leeg gegeten. Goed he?
Het is ongveer 3 1/2 uur rijden. Onderweg de zandkleurige vlaktes, maar ook kersenboomgaarden, aardbeienvelden, maisvelden. Naarmate we SF naderden werd het flink druk en zelfs beetje file. Nog langs het vliegveld gereden waarbij ik het bordje "rentalcars return" zag. Handig voor zaterdag.
Het hotel"Beresford Arms" gevonden. Ziet er goed uit en heeft 4☆. Onze bagage werd naar de kamer gebracht en dan moet je een fooi geven, maar wat, $5,- gegeven. Jessica en ik wisten het niet.
De mannen waren de auto aan het parkeren, $70,- t/m zaterdag.
Wat gaan we doen, want de tijd tikt snel door. Ik wilde naar de Victoriaanse huisjes op Alamo Square. Met de bus., gevraagd om dagkaarten maar zijn $24 pp en waren geldig tot 12u pm. Deden we dus niet. Dan de benenwagen. Plattegrond en gps bij de hand en go.
Druk verkeer in de straten. Straatnamen die we herkenden van 3 weken geleden, maar de straten zijn zooo lang dat we nu wel op een nieuw stuk liepen. Na ca. 3km kwamen we bij "mijn" huisjes en we waren niet alleen. Er lag een parkje voor en iedereen zat naar die huisjes te kijken en foto 's te maken. Eigenlijk vreselijk voor die mensen die daar wonen. Iedere dag die pottenkijkers. Wij doen er toch lekker aan mee, hi hi. Zag er wel leuk uit allemaal. Ik blij.
Beetje rond gelopen, komt er een man naar ons toe;
He guys, were are you come from, because i see a map?
From the Netherlands. Oh i know, i have been there and see big places. Den Haag, Rotterdam, Amsterdam, Gouda, Utrecht.
So, i have met Queen Beatrix, Juliana was her mother.
He, Chester, come here (zijn hondje).
Nog even blabla en moesten de groeten doen aan Willen Alexander en Maxima. Was wel grappig allemaal.
Terug gelopen naar het hotel via een iets andere weg. Simpele hap gegeten. We liepen trouwens niet in een lekkere buurt. Heel veel zwervers/daklozen. Op sommige stukken extra politie en zelfs waar we aten liep security rond. Maar goed, we zijn met z'n vieren en met daglicht.
Ik had mijn meegenomen beker Fanta ( nog niet leeg) bij een slapende zwerver neergezet. Weer een goede daad gedaan. Uiteindelijk het hotel gevonden. Toch weer 6km in de benen.
Morgen gaan we de Golden Gate opzoeken, want die hebben we nog niet gezien. Hoop toch echt dat er geen mist is,..... we gaan duimen.

1. Silvia:
    28 juli 2017
    Heel veel plezier met het laatste stukje en een goede reis terug!
  2. Mieke en René:
    28 juli 2017
    Zo, het "cirkeltje" is weer rond. Terug waar jullie alweer/pas 3 weken geleden begonnen. Wat gaat dat toch snel!
    Of jullie zijn inmiddels gewend aan de Amerikaanse porties eten of er is gewoon "bescheiden" besteld bij het ontbijt. ;)
    De Painted Lady's zijn en blijven altijd een vast te bezoeken plek, ook voor ons.
    Tja, en SF verlaten zonder de GGB te hebben gezien, dat kan natuurlijk niet hè. Dus hopen we dat morgen/straks een nieuwe poging wel mooie plaatjes op zal leveren.
    Maak er weer een mooie (laatste?) dag van!!
  3. Bea Fred:
    28 juli 2017
    Geniet nog even van deze laatste dagen in het mooie SF wij duimen met julie mee dat jullie de CB zonder de mist kunnen bewonderen . En dan is deze prachtige reis al al weer voorbij Wat gaat dat toch snel he !
  4. René Suijker:
    28 juli 2017
    Veel plezier en een hele goede terugreis. Wij krijgen leuke foto's van Joris en Irene uit Sri Lanka. We zijn zelf aangekomen in het geocache gebied met de 6500 caches. Dus we gaan even een paar dagen punten scoren. Daarna door naar Bordeaux en Monaco. Als we terug zijn komen we gauw langs voor de foto's en filmpjes.
  5. Yvonne:
    28 juli 2017
    6500, dat is heel wat. Geen tijd dus om rustig voor de camper te zitten. Genieten van de omgeving en veel plezier.