Yosemite

27 juli 2017 - Bass Lake, Verenigde Staten

12 Uur op pad geweest vandaag en we zijn een beetje gaar. Wel een mooie, leuke, pittige dag.
7u Vanmorgen in de auto, 1/2 uurtje rijden naar de zuid-ingang van het park. De controleposten waren nog niet eens in gebruik maar we konden wel doorrijden. Nog een uur rijden en toen onze eerste uitzicht. Prachtig, die grote rotsen en zoveel groen. Fototje hier en daar. Op naar de volgende.
We wilden wel een trail lopen en besloten de lower waterfall en de upper waterfall te gaan doen. Eerst de lower. Dat ging ons goed af en ziet er altijd fantastisch uit. De nevel van het water wat je voelt, lekker hoor. Max en Jessica hebben daar nog wat geklauterd over de rotsen. Ik ben tot halverwege gekomen.
Toen richting de upper, die was logisch wat pittiger. Dat hebben we geweten. Het begon natuurljk eenvoudig maar werd flink pittig. Er was een duideljk pad, maar met keien groot en klein. Goed opletten dus. Mooie uitzichten onderweg. Het koste mij heel veel moeite. Is dt leuk? Nee, eigenlijk niet. Waarom doe je het dan, vraagt John? Omdat eigenlijk iedereen zegt dat dit leuk moet zijn, dus doen we gewoon mee. Ik wil ook de waterval zien natuurlijk en baal dat het me zoveel moeite kost. Op een gegeven moment heb ik gezegt dat ik niet verder ging, Jessica gaf aan ook terug te willen, zij had last van haar heup. Oke, 2 aan 2 verder. De ene helft omhoog en de andere helft omlaag. Omlaag is trouwens ook pittig, maar kost mij minder kracht. Daar hebben we ongeveer en uurtje over gedaan.
De mannen kwamen ongever een uur na ons beneden. John vertelde dat ze nog een 1/2 uur verder moesten. Was heel mooi boven. Daar foto's gemaakt even rust en toen op een holletje naar beneden.
460 Hoogtemeters gehad en 9 km gelopen. Jes en ik dus een pietsie minder.
De "Glacier Point" is in dit park ook een must. Eerst wat km met de auto, toen nog een 1/2 uur met de bus. Boven een schitterend uitzicht. Hiervan even genoten met een ijsje in de hand.
Uiteindelijk bij auto besloten richting ons onderkomen te gaan. Onderweg wilden we proberen de Sequoiabomen te zoeken. Het Mariosa Grove was dicht ivm onderhoud. Er was nog een kleinere grove. Die dan maar opzoeken. Viel niet mee, op een gegeven moment moesten we op een onverharde weg en daar is John niet zo van. Toch poberen, ging een heel eind goed, maar toen iets minder. In z'n achteruit het pad weer terug totdat we konden keren. Geen boom gezien die op een Sequoia leek, jammer maar helaas.
Op ons adres een afhaalpizza gehaald, kregen we niet eens op, zonde toch weer.
Ook in dit park kan je best langer verblijven. We hebben lang niet al het moois gezien.
Morgen weer terug naar San Fransisco om deze super vakantie af te sluiten.

1. Mieke en René:
    27 juli 2017
    Dat gaar zijn komt denken wij niet alleen door deze dag maar ook omdat jullie al een paar intensieve weken achter rug hebben waarin een hoop is gezien en gedaan.
    Als er dan ook nog een pittige trail op de weg ligt tikt dan extra aan. :)
    Maar het ziet er weer prachtig uit!
    Mochten jullie nog sequoia's willen zien, vanuit SF is het 20 km rijden over de Golden Gate naar Muir Woods. Daar kun je ook heerlijk wandelen tussen de redwood sequoias, niet zo dik als die in Yosemite en Sequoia Park (alhoewel) maar wel ontzettend hoog!
    En dan aan het eind van de dag nog de klassieke toeristen vergissing maken om toch "te" grote pizza's te bestellen. :) Hoe vaak ons dat al niet is overkomen. :p
    Veel plezier weer in SF!
  2. Ella:
    27 juli 2017
    Foto's zijn weer prachtig, wat een machtig mooi land is het toch. Veel plezier in SF!
  3. René Suijker:
    27 juli 2017
    Ziet er weer mooi uit. Ja Yvon die conditie van jou ......wij weten hoe die is, toch maar naar de sportschool. Het is zonde om de mooie bezienswaardigheden te zien. Veel plezier de laatste dagen.
  4. Sonja:
    27 juli 2017
    Weer super mooie foto's!!!
    Jullie hebben veel gezien......
    Geniet er nog ff van
  5. Bea Fred:
    27 juli 2017
    Wat een mooie foto,s weer En wat komt mij alles weer bekend voor . Ik heb respect voor jou hoor Yvon je doet toch maar met alles mee . Ga je verhaaltjes zo s morgens aan het ontbijt wel missen Maar ik ken iemand die toch wel weer blij is als jullie weer thuis zijn
  6. Yvonne:
    27 juli 2017
    Ja ja, Rene, ik weet het...