Downtown & Venice Beach

13 juli 2017 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Na een warme nacht weer in de benen. Eerst een ontbijtje naar binnen gewerkt, tot nu toe hebben we steeds plastic borden en bestek/bekers gehad. Wafels bakken is tot nu toe ook vaste prik. Lekker stroop erop en smikkelen maar
Met de metro zijn we naar downtown LA gegaan.
Max zijn wens om naar de skytower te gaan en dan doen we dat natuurlijk. John twijfelde toch nog eerst maar ging toch ook mee. $33 excl. tax per persoon. Niet goedkoop voor een ritje met de lift en een glijbaantje. Maar goed..securiticheck alsof je met het vliegtuig gaat, op iedere hoek worden we verwelkomd door een medewerker. Mooi modern gebouw. Het begon met een soort panorama mesdag van LA bij dag en nacht en wat wetenswaardigheden. Daarna gingen eerst voor de view over LA. Natuurlijk leuk om te zien alleen jammer dat het niet helder was. We kregen nog een "tour"rondom door een jonge dame. Zij vertelde enthousiast over het uitzicht en de bijzonderheden van de stad. Toen onze glazen glijbaan, was maar 8 meter maar wel buitenom. De go-pro bij Max en later bij mij op het hoofd. Best apart en grappig bedacht zoiets. 8 Meter is natuurlijk niks, had best wat langer mogen zijn.
Een leuke ervaring was het zeker maar wel prijzig.
Ondertussen was het lunchtime, lekker broodje gegeten en daarna op zoek naar de shops, dat viel niet mee. Waren gauw klaar daarmee. Besloten om met de metro naar de universel studio's te gaan op zoek naar HardRockCafe nr3. Hier hadden ze niet de gewenste "sleutelhanger". Wel 2 petten gescoord door Jessica. Best nog ingewikkeld om dat uit te zoeken trouwens. Een leuk gezellig straatje voordat je de studio's binnen gaat, winkeltjes en eettentjes.
Het was tegen 15u en besloten om naar Venice Beach te gaan met de auto. 1 1/2 uur hebben we er over gedaan. Pff... parkeerplek gezocht en toen langs de boulevard/strand gelopen. Foto's gemaakt uiteraard. Jessica heeft zich nog uitgesloofd met tien pull-ups aan de rekstok. Ik waande me even in baywatchtijd met David Hasselhof in zijn wachtershuisje. Leuk om te zien in ieder geval. Uiteraard een hapje gegeten, fish & chips. Geen hoogstaande maaltijd. Ook nog 1 cache gevonden. Een 2e lukte niet, er waren op die plek teveel vreemde lui in de buurt. Zwervers/daklozen zie je trouwens erg veel hier. Wiet of je niet te kopen, dat inhaleren we gratis naar binnen, lekker goedkoop maar wel vies natuurlijk. Dit ruiken we vaak trouwens.
We waren rond 21.30 weer in het hotel. Toch ook, over de snelweg, 3 kwartier over gedaan om terug te komen.
Los Angeles is geen fijne stad om te rijden.
Morgen weer op tijd op natuurlijk voor ons volgende adresritje in Palmsprings en ons bezoek aan de Joshua Tree NP. Uitslapen zit er niet bij deze vakantie.

1. Mieke en René:
    13 juli 2017
    Aah, de Skytower hadden jullie zelf ook al gepland staan. Die glijbaan buitenom is pas sinds vorig jaar open en bedoeld om meer toeristen naar downtown LA te trekken. Daar valt verder niet zoveel te beleven.
    Tja, en dat je lang onderweg kunt zijn "binnen" LA dat is ook herkenbaar. Maar het is ook niet zo maar een stad. Vanaf morgen wachten jullie weer wat meer rustiger routes en de natuur. Met name dat laatste is vaak ook hetgeen waarvoor je die kant op gaat.
    Dus geniet er maar weer van! :)
  2. Sonja:
    13 juli 2017
    Super leuk om in de ochtend gelijk jullie reisverhalen te lezen.
    Vaste prik bij mij hoor!!!!!!!!
    Nog veel plezier..........
  3. Willy:
    13 juli 2017
    Idd super leuk om de dag te beginnen met jullie verhaal, heerlijk om het zo mee te beleven.
    Joshua Tree is ook prachtig, nog een fijne reis.
  4. René Suijker:
    13 juli 2017
    Vanmorgen weer genoten van jullie verhaal. Nee Yvonne je bent niet gekomen om uit te slapen! Dat doe je thuis maar weer. Gelukkig de eerste geocacheter in Amerika in the pocket. Probeer er 9 te vinden dat aantal heb je nodig voor een bepaalde cache in het land bij Sandra geniet ervan en lekker toeren vandaag.