Hoe kan het bestaan

18 juli 2017 - Oljato-Monument Valley, Verenigde Staten

Vanmorgen bij Denny's ontbeten en voor de 2e keer gingen we de mist in met de hoeveelheid. We hadden pancake's en ommelet. Volgende keer toch echt delen. Er naast zat de Walmart. Ook een begrip onder Amerikagangers. Die zaken zitten echt buiten de bebouwde kom. Even een paar boodschapjes voor de lunch. Dat even werd wat langer, wat een mega winkel. Nog groter dan de zaken in Frankrijk. Eigenlijk wilden we wel wat langer rondlopen daar, maar moesten verder.
Op naar Monument Valley. Op een gegeven moment reden we in een gebied zo groot en afwisselend van landschap, wegen zo lang dat je het eind niet kan zien of niet kan zien wat na die ene heuvel zou komen. Echt mooi. Op een gegeven moment komen de statige rotsformaties van MV in zicht , nog een beetje wazig maar werd steeds scherper en groter en groter. Fantastisch. Ik werd er ontroerd van en drie keer slikken. De anderen niet hoor, zijn wat nuchterder en laten de tranen aan mij over, kan mij niet schelen.
Rijden door en door en komen bij ons hotel, midden in de valley met uitzicht, helemaal top.
Na een broodje zijn we zelf en Valleytour gaan maken en wij niet alleen. Off road rijden , voorzichtig, goed kijken, heen en weer geschud in de auto. John heeft prima gereden en als John dit kan, kan iedereen dit. Hoort wel in deze omgeving. Door deze rit tourde je 29m door dit gebied en steeds kom je onwijze rotsformaties tegen.
Hoe kan de natuur dit maken, echt bijzonder mooi. Foto's gemaakt in overvloed natuurlijk. Indianen hadden het hier voor het zeggen en deze bevolkinggroep leeft/werkt hier nog steeds. . Zo ook in het hotel.
De filmster John Wayne heeft hier films opgenomen en daar heeft het hotel een kleine expositie van. Grappig om te zien.
Lekker gegeten in het hotel, de blog schrijven, genieten van het uitzicht en om deze dag in stijl af te sluiten staat er nu een western op, Wyatt Earp.

1. Sonja:
    Moooooooiiiiiiiiiii....................
  2. Mieke en René:
    18 juli 2017
    Als wij jullie verslagen zo elke dag weer lezen, denken wij het wel zeker te weten: het Amerika-virus heeft jullie ook te pakken!! :))
    En wat een mooie reden zou het kunnen zijn om ieder nieuw huwelijksjaar op zo'n manier te gaan vieren. ;)
    Maar eerst nog lekker genieten van alles wat er deze reis nog te wachten staat en wat nog vers in het geheugen ligt.
    En ja, ook het te veel bestellen bij Denny's en je vergapen aan alles bij een Walmart is zo herkenbaar.
    Monument Valley, we love it! Te mooi gewoon.
    Nu al weer benieuwd naar jullie belevenissen van morgen.
    Good night! :)
  3. Fred:
    18 juli 2017
    Gezellig opstaan iedere dag met jullie leuke verhalen en schitterende foto's
  4. Monique:
    18 juli 2017
    Prachtige foto's, inderdaad hoe is het gevormd.
    René heeft moeders gisteren ook de reislog laten zien. Ze vond het erg leuk en gaat proberen om hem dagelijks zelf te openen. Handleiding is geschreven en als het niet lukt zou ze bellen. We zijn benieuwd.
  5. Ella:
    18 juli 2017
    Waanzinnig mooi die foto waar je in de verte de hele kleine auto's ziet rijden. Ik krijg hier ook al de tranen van in mijn ogen. Ik jank met je mee hoor Yvonne! ;)