Mesa Verde NP

17 juli 2017 - Mesa Verde National Park, Colorado, Verenigde Staten

Vandaag van de Grand Canyon naar het Mesa Verde NP gereden. Zo'n 500 km. Hier verblijven we 1 nacht in Far View Lodge en inderdaad heeft het een far view. Het hotel staat in het park op ruim 2400 meter. Helaas regent het nu maar morgenochtend zal het weer wel beter zijn.

Na het ontbijt vanmorgen met altijd een wifi moment met nederland stappen we in. Eerst rijden we nog door het canyon gebied en blijft het voorlopig ook nog groen. Dan wordt het kaler, vlakker en warmer. Dan toch weer ruiger met enorme rotspartijen, zandkleurig en dan weer roodkleurig.
Dit gebied was heel groot en volgens de kaart rijden we in het gebied
" Navao nation". Hele stukken zien we niets en toch is het wat. Uitlopers van Monument Valley zagen we, maar dat is voor morgen.
Onderweg zien we plukjes stacaravans die bewoond zijn, zag er niet echt jofel uit eerlijk gezegt. We denken dat dit een gebied is waar de mensen het niet echt gemakkelijk hebben.
Uiteindelijk kwamen we aan in MV, in de staat Colorado en met een tijdsverschil. Nu 8 uur vroeger dan in Nederland. Morgen wordt het weer 9 uur.
Dit park is heel groen en bergachtig. In 2002 is er een grote brand gweest en daar zie nog de resten van. Misschien zachtjes uit gedrukt. Hele vlaktes met dode bomen. Zonde van het gebied. Bij binnenkomst zijn we gelijk naar het visitors centrum gegaan om te vragen wat we het beste konden doen voor een paar uur. In een boek had ik al gelezen dat je hier onder begeleiding van een gids een indiaanse nederzetting kon bezoeken. Er waren verschillende maar we gingen naar het Balcony house. De groep was best groot( ca 20 pers). Een vrouwelijk gids gaf ons heel veel info over het huis. Een hoge stem had Margareth, want dat was haar naam. Kan ze ook niets aan doen natuurlijk maar wel wennen deze Truus de Mier.
Het bestaat uit zandsteen. En is zo'n 800 jr oud. Mooi en apart om te zien dat de Anasazi-indianen vroeger daar zo geleefd hebben. Om dit te kunnen zien moesten we verschillende ladders op en door heel nauwe gang en tunnel. Zelfs op handen en voeten, we bleven nog net niet hangen. Jullie zien het al voor je natuurlijk. :)
Na deze excursie richting hotel gereden en halverwege nog 2 km gelopen naar een uitkijkpunt waarvandaan we het Balcony House konden zien.
Richting hotel stond er ineens een beer op de weg, nee, deze zat geen broodjes te smeren. Jessica kon deze snel vanuit de auto op de foto zetten. Was geen grote beer. Wel leuk hoor die wilde dieren.
Na de checkin gelijk gaan eten in het restaurant en daarna naar onze kamer, zag er prima uit en weer de wifi binnen handbereik. Eindelijk een keer op een normale tijd hangen op bed. John zit onze boekhouding bij te houden en caches te loggen, net nog 1 gevonden trouwens. Max zit in zichzelf te lachen met amerikaanse you tubers op z'n telefoon. Jessica zit haar telefoon uit te pluizen op alle media apps. En ik, ik schrijf mijn blog weer bij.

1. Sonja:
    17 juli 2017
    Super mooi gaaf geweldig.............
  2. Mieke en René:
    17 juli 2017
    Mooi om het landschap om je heen zo te zien veranderen. Helaas hoort daar dan ook af en toe een stuk afgebrand bos bij.
    Die Navao indianen hebben het daar ook niet makkelijk. Onderweg zullen jullie hier en daar nog wel wat stalletjes langs de weg zijn tegengekomen waarmee zij, met de verkoop van sieraden e.d., wat proberen bij te verdienen.
    Lekker geklommen en geklauterd iig en dan nog een beer op de weg als toetje!
    Klinkt weer als een mooie dag! :)
  3. Fred:
    17 juli 2017
    Dus toch ook nog wat lichaamsbeweging ;-) Ziet er gaaf uit allemaal hoor. Blijf schrijven en foto's plaatsen kunnen wij ook een beetje genieten en heimwee krijgen.
  4. Ella:
    17 juli 2017
    Spannend trapje zo te zien. Gaaf he die wisselende landschappen.
  5. Ma Suijker:
    17 juli 2017
    Zo eindelijk kan ik ook de verhalen lezen. Ik ga proberen, ik weet niet of het lukt, om dit te volgen.
  6. René Suijker:
    17 juli 2017
    Ziet er weer gaaf uit! Niks voor mij die nauwe doorgangetjes.