Hiking the hoodoo's

21 juli 2017 - BRYCE, Verenigde Staten

Vandaag in de benen is het plan. Bergschoenen aan, paar liter water mee, wandelstokken, sandwichbroodjes en snoepjes. Moet lukken. John had een combinatie trail gevonden. De Queensgarden- en de Navajoloop trail. Gps ging ook mee, want stel je voor dat we de weg kwijt raken. Het weer was prima. Het zou natuurlijk warmer worden en zeker met de rugzakjes op de rug word je kletsnat van het transpirere, ieder wel zijn eigen proviand dragen . Bij Sunrise point gingen we beginnen en dat dachten nog veel meer mensen, zelfs schoolklassen. Laat ze maar voor gaan. Naar beneden gaat het eerst, easy natuurlijk. Tussen de naaldbomen en om ons heen de hoodoo's. Zo noemen ze de los staande pilaren. Mooi hoor. Nu moeten we omhoog kijken en dan zijn wij maar kleine mensjes. Ik loop in de achterhoede, altijd, gewoon mijn eigen tempo. Veel foto's weer en zeker met de blauwe lucht geeft dat mooie plaatjes. Verschillende keren wat water gedronken natuurlijk om zo je vocht gehalte een beetje op peil te houden. John kan je altijd uitwringen met dit soort activiteiten, Jes en Max hebben daar veel minder last van. Uiteindelijk moeten we ook weer omhoog lopen en dat is niet echt mijn ding. Eigen tempo, uitrusten op z'n tijd, slokje water, fototje en zo kom ik een keer boven. De andere drie zijn er al lang, wachten af en toe wel op mij hoor maar zij lopen toch als berggeiten naar boven alsof er niets aan de hand is. Echt heel mooi om daar beneden rond te lopen. De statistieken zijn als volgt;
5.66 km gelopen (valt mee)
270 hoogtemeters gemaakt
Max. hoogte 2446 meter
1u en 3/4 gelopen
1u stilgestaan
Puntje bij paaltje, waar heb je het over. Door de warmte is het pittig lopen.

Even uitrusten met een cola en lemonade, dan kom je weer bij.

Jessica en Max wilden wel paardrijden. 1 1/2 uur en dan zou je ook naar beneden gaan. Helaas zat alles volgeboekt. Wel jammer. Hopen dat het straks in het Zion- park lukt.

John wilde nog wel een trailtje onder handen nemen en Jessica wilde wel mee. Ze zouden ongeveer 2 uur wegblijven, de Towerbridgetrail. Max en ik hielden het voor gezien. We zaten te genieten van het uitzicht over de hoodoo's. In de tas zat nog een overheerlijk kant en klare sandwich, laten we die maar opeten.
Gedverdemme, dat was geen vreten, het belande in de prullenbak. Toch een klein beetje trek en hebben stiekem samen een pizza gegeten. Later dat wel opgebiecht aan John en Jes. Zij hadden nl. ook zo'n sandwich in de tas en vonden het eigenlijk ook niets maar hebben er toch meer van gegeten.
Na ongeveer 2u kwamen zij ook weer terug van de trail en zagen er nog wel fris en fruitig uit. Ook en mooie loop geweest, toch weer anders dan de eerste. De statistieken van deze zijn;
6.04 km gelopen
264 hoogtemeters gemaakt
Max hoogte  2442mtr
1.23u gelopen
16 min stil gestaan
2 liter water op samen
Klasse gedaan samen.

Nog 4 virtuele cache's gevonden na al het hiken. Dat wil zeggen, dat je op een bepaald punt een vraag moet beantwoorden en het antwoordt moet mailen naar de bedenker van deze cache.

Een lekker aktief dagje geweest in een heel mooi park. John en Max vinden dit park mooier dan de Grand Canyon.
Morgen rijden we naar het Zion NP, daar verblijven we 1 nacht.

1. Mieke en René:
    21 juli 2017
    Lekker wakker worden weer met een nieuw dagverslag. Je houdt het goed vol Yvonne, complimenten hoor! :)
    En wat een mooi maar pittig dagje zeg. Dat is wel wat anders dan de vierdaagse die momenteel hier gelopen wordt. Met name de warmte en het hoogte verschil maakt het best wel inspannend. Maar zo te zien meer dan de moeite waard. Ondanks dat wij al drie keer bij Bryce zijn geweest hebben we nog niet eerder een trail gelopen daar. Nu dus een reden om er nog maar eens naar toe te gaan.
    Of het park mooier is dan GC, het laat zich moeilijk vergelijken. Zo is Zion ook weer heel anders maar dat kunnen jullie vanaf morgen zelf gaan beoordelen.
    Graag tot morgen weer! :))
  2. Fred:
    21 juli 2017
    Inspannend dagje maar wel weer mooie foto's, Jammer van het paardrijden.
  3. MONIQUE suijker:
    21 juli 2017
    Lekker sportief bezig geweest! Warmte en hoogte verschil maakt het lopen altijd zwaar. Maar i.d.d. met je eigen tempo kom je er wel Yvon! Veel plezier vandaag!