Ooh's & Aah's

20 juli 2017 - BRYCE, Verenigde Staten

Deze dag was weer bijzonder. Vanmorgen om 5.30u de wekker. Bij het ontbijt kon het druk zijn, vandaar. Dat was trouwens flink uitgebreid. Om 8u moesten we aanwezig zijn voor de excursie van een uur voor de Lower Antilope Canyon. Het was al druk. Onze groep bestond uit 15 personen. Tegen 8.30 vertrokken we lopend naar de ingang. Wat je ziet is een relatief vlakke grond, beetje zanderig en oneffen. Toen we bij de ingang
kwamen stonden daar een heleboel mensen te wachten. We sluiten aan bij de rij. Cindy, onze gids legt uit dat er nog een organisatie is en om de beurt gaat er een groep starten. Al met al hebben we daar een uur in de hete zon staan bakken, wat niet zo funny was. Oke, toen naar beneden, we zijn super nieuwsgierig naar wat we te zien krijgen. Cindy geeft tips voor het maken van de foto's. Even zoeken dus op mijn nieuwe telefoon naar de instellingen.
Dan komen we na een flink aantal treden in de Canyon. Dan komt er toch wel de eerste ooh en aah.
Wat zag dat er FANTASTISCH uit. Alle fotografen in spe hadden het druk. Het gemopper van het lange wachten verdwijnt op dat moment naar de achtergrond.
Jessica had trouwens voor deze tour de go-pro op haar pet geplaatst, later eens kijken wat voor moois er op staat.
Cindy nam ook van ons een paar foto's. Wel leuk natuurlijk.
Wat zien we dan, ja leg dat maar eens uit. In de canyon valt het zonlicht. Door weer en wind, zijn er verschillende vormen onstaan waardoor je onwijs mooie kleuren ziet, geel/ oranje/terra tinten. Regen en wind raast door de canyon heen waardoor je vooral "strepen" over dwars ziet. Doordat de zon steeds anders boven de canyon staat veranderd de lichtinval de hele dag door.
In de canyon zijn we een uur geweest en de mensen massa kwam je niet zo meer tegen. Af en toe gaf Cindy wel aan dat we door moesten lopen, wij hebben de tijd natuurlijk. Nog een paar treden want we moesten weer als een mol naar boven kruipen. Waar we weer naar buiten komen was heel smal en weet je normaal gesproken niet wat er zich beneden afspeelt.
Heel veel foto's gemaakt, moeilijk uitkiezen welke ik bij deze blog ga plaatsen. Waarschijnlijk moeten de meeste foto's gedraaid worden, let op de strepen op het steen.
Op de blog worden namelijk alleen "liggende" foto's geplaatst.

Nog niet klaar voor vandaag.
Op weg naar de Bryce Canyon, daar verblijven we 2 nachten. We zien veel moois deze vakantie, misschen wel teveel. Ik weet het niet. We zijn nu 1 1/2 week onderweg en er komt nog zoveel.
Vanmiddag dus de Bryce. Met de auto zijn we helemaal naar het einde gereden (2780mtr) daar dan keren om dan bij alle uitzichtpunten uit te stappen. Tip van kenners.
Perfecte asfaltweg en om ons heen was het groen. Naaldbomen en ander groen. Het leek wel op Oostenrijk..
Wat we alllemaal zagen bij de uitzichtpunten was ook FANTASTISCH. Ieder punt was anders
Misschien dat we morgen de zonsondergang gaan bekijken, we zien wel. Hier ook de go-pro in de hand gehad en ook weer veel foto's.
De Bryce kunnen we wel een beetje namaken met z'n allen: zand en water en dan het flink natte zand door de vingers laten glijden en de zanddruppels op elkaar laten komen. Vroeger op vakantie in Spanje wel gedaan.
He was vanmiddag bewolkt en een spetter regen.

Morgen willen we een korte trail lopen in de canyon van ongeveer 4 1/2 km maar wel met flink hoogte verschil. John gaat alle gegevens bijhouden op de gps en dan melden we dat morgen.

Voor vandaag even genoeg. Het is her nu 23.11u en nu pas klaar met schrijven. Nog foto's uitzoeken en ready

1. Sonja:
    20 juli 2017
    Super mooie gave foto's......
    Indrukwekkend........
    Ben er bijna stil van........
  2. Fred:
    20 juli 2017
    Verschrikkelijke gave foto's, kost soms wat tijd en zweet maar is dan ook zeker de moeite allemaal waard.
  3. Ella:
    20 juli 2017
    Die oohh's en aaah's snap ik helemaal. Antelope Canyon!
  4. René Suijker:
    20 juli 2017
    Prachtige foto's. Genieten met hoofdletter G.
  5. Mieke en René:
    20 juli 2017
    Wij missen nog de ......... (sprakeloos van zoveel moois ;)).
    En hoe je de foto's ook bekijkt, in alle standen blijven ze prachtig!
    Benieuwd hoe de Bryce er morgen (straks voor jullie) er van onderaf uitziet. :)
    Begrijpen jullie nu ook beter waarom het schrijven van zo'n blog handig is voor later. Het is gewoon teveel om allemaal te inthouden. Zo heb je nog tot in jaren napret van de vakantie. ;)
  6. Monique:
    20 juli 2017
    SUPER MOOI die foto's echt fantastisch.
    Als je een fotoboek gaat maken is het ook leuk om de teksten van je blog daarin te verwerken. Hebben wij van onze Florida reis ook gedaan.
    Ik denk dat onze trip bij 35 jaar, ook maar die kant op moet gaan. Kunnen jullie ons adviseren!
  7. Karin:
    Geweldig mooi!!!!
  8. Ma Suijker:
    20 juli 2017
    Wat is de natuur prachtig.
    Ik hoop dat jullie veel plezier hebben. Vele groetjes van mij.
  9. Ruud:
    20 juli 2017
    Terug uit Normandie dus maar eens kennis genomen van jullie avonturen in Trumpf country. Mooie reis hoor!! Ik en mijn Nikon zouden helemaal gek worden van zoveel landschappelijke schoonheid. Natuurlijk, het zijn al de de plaatjes die je al vele malen hebt gezien maar wanneer je er dan zelf staat ga toch nog naar een andere dementie..............stiekem wel een beetje jaloers!